Ako 9-ročné dievča dokázalo založiť multimiliónovú firmu

Vek nie je prekážkou na ceste k úspechu. Vďaka svojej iniciatíve, nápadu a odhodlaniu dokázala Mikaila Ulmer vo veku 9 rokov založiť firmu, ktorá dnes generuje miliónové tržby. Jej cesta je obdivuhodná a zároveň veľmi inšpiratívna pre ďalšie deti.

Keď si predstavíte typického úspešného podnikateľa, pravdepodobne sa vám vybaví niekto v produktívnom veku, možno s vysokoškolským vzdelaním, s parádnym autom a bohatými skúsenosťami. Málokto by však očakával, že tvárou úspešného biznisu môže byť 9-ročné dievča. A práve taký je príbeh Mikaily Ulmer. Ešte ako dieťa dokázala založiť firmu, ktorá neskôr dosiahla miliónové tržby. Jej cesta ukázala, že vek a nedostatok skúseností nie sú prekážkou pre uskutočnenie vlastných podnikateľských ambícií.

Začiatky Mikailinho podnikania

Mikaila Ulmer sa narodila v roku 2005 v meste Austin, v Texase, v USA . Už od útleho detstva vyrastala v podnikateľskom prostredí vďaka rodičom, ktorí sami vlastnili malú firmu. Avšak to, čo naštartovalo jej vlastné podnikateľské snahy, bola nepríjemná udalosť, ktorá sa jej odohrala vo veku 4 rokov. Vtedy ju totiž uhryzol roj včiel, čo u nej vyvolalo strach a averziu voči týmto opeľovačom.

Namiesto toho, aby sa zľakla a ďalej sa im vyhýbala, Mikaila sa začala zaujímať o to, prečo sú včely také dôležité pre našu planétu. Zistila, že bez nich by sme prišli o veľkú časť našej potravy, a to ju inšpirovalo k zámeru urobiť niečo pre ich ochranu. Vo veku 9 rokov tak Mikaila začala vyrábať vlastné limonády na báze medu, ktoré nazvala „Me & the Bees Lemonade„. Jej cieľom bolo nielen ponúknuť zdravšiu alternatívu sladkých nápojov, ale aj šíriť povedomie o dôležitosti včiel.

Ja iba dodávam, že aj tu sa stalo presne to, čo chcem, aby sa deti vďaka Kidprenerii naučili. Aj keď Mikaila zažila nejaký problém (uštipnutie včelami), dokázala v tom nájsť po čase príležitosť (výroba limonád). A presne aj o tom je manuál, ktorý môžete získať tu.

Cesta k úspechu

Hoci Mikaila bola len deväťročné dievča, nemala problém presvedčiť rodičov, aby jej pomohli s rozvojom jej biznis nápadu. Spolu začali vyrábať a predávať prvé šťavnaté limonády, najskôr na miestnych trhoch a podujatiach. Veľmi rýchlo si ich obľúbili miestni zákazníci, ktorí ocenili nielen chuť, ale aj Mikailinu snahu pomôcť včelám.

Keď si Mikaila uvedomila, že jej podnik má potenciál rásť, rozhodla sa osloviť potenciálnych investorov. Nebolo to ľahké, pretože investori spočiatku neverili, že tak mladé dievča môže úspešne viesť firmu. Mikaila sa však nevzdala a so sebavedomým prezentovaním svojho nápadu a vízie sa jej podarilo presvedčiť niekoľkých investorov, aby do jej spoločnosti investovali.

Vďaka získaným investíciám mohla Mikaila rozšíriť výrobu a distribúciu svojich limonád. Postupne sa jej produkty začali predávať v čoraz viac obchodoch a reťazcoch po celých Spojených štátoch. Mikaila tiež využila popularitu svojho príbehu a začala aktívne vystupovať na rôznych konferenciách a podujatiach, kde inšpirovala ďalšie deti, aby sa nebáli ísť za svojim snom.

Úspechy a ocenenia

Vďaka tvrdej práci a odvážnemu podnikateľskému duchu sa Mikailina firma „Me & the Bees Lemonade“ stala veľkým úspechom. Dnes je jej hodnota odhadovaná na milióny dolárov a produkty sa predávajú vo viac ako 1 500 obchodoch po celých Spojených štátoch.

Mikaila bola za svoj podnikateľský prínos ocenená viacerými prestížnymi cenami. V roku 2016 bola vybraná do zoznamu 30 najvplyvnejších teenagerov magazínu Time. V nasledujúcom roku ju dokonca Forbes zaradil do rebríčka 30 Under 30, čo je ocenenie najúspešnejších mladých ľudí do 30 rokov. Stala sa tiež najmladším členom poradného výboru pre malé podniky pri Bielom dome.

Odkaz pre ďalšie deti

Mikailina cesta od malého rodinného podniku k multimiliónovej firme je nielen obdivuhodná, ale aj veľmi inšpiratívna. Dokazuje, že vek nie je prekážkou pre podnikanie a deti majú obrovský potenciál uskutočniť svoje nápady. Dôležité je, aby deti verili vo svoje schopnosti, nebáli sa riskovať a čo je hlavné, nenechali sa odradiť prvými ťažkosťami.

Mikaila sama hovorí, že kľúčom k jej úspechu bola vytrvalosť, chuť ísť za svojím cieľom a schopnosť prekonávať prekážky. Aj keď spočiatku investori váhali financovať biznis malého dievčaťa, Mikaila sa nevzdala a presvedčila ich svojím odhodlaním a víziou. Dnes je hrdou majiteľkou úspešnej firmy, ktorá pomáha chrániť životne dôležité včely a ponúka zdravšie nápojové alternatívy. Úžasné.

Príbeh Mikaily Ulmer dokazuje, že vek nie je prekážkou na ceste k úspechu. Vďaka svojej iniciatíve, nápadu a odhodlaniu dokázala Mikaila vo veku 9 rokov založiť firmu, ktorá dnes generuje miliónové tržby. Jej cesta je obdivuhodná a zároveň veľmi inšpiratívna pre ďalšie deti, ktoré majú podnikateľského ducha. Mikailina skúsenosť ukazuje, že ak majú deti podporu rodiny, sebavedomie a chuť riskovať, môžu dosiahnuť neuveriteľné veci ešte v ranom veku.

Tu je odkaz na webstránku Mikailinej firmy, kde sa môžete o nej dozvedieť viac: https://www.meandthebees.com

Viete o podobnom detskom inšpiratívnom príbehu u nás? Dajte mi vedieť. Ďakujem!

Miloslav Ježo
Som tvorca digitálnych produktov a online business mentor. Mojou vášňou je objavovanie nových možností v online podnikaní, aby som prostredníctvom svojich vzdelávacích produktov uľahčil ľuďom život a pomohol im generovať príjem z toho, čo ich skutočne baví. V rámci projektu Kidpreneria pomáham rodičom naštartovať v ich deťoch podnikateľské myslenie a vytvoriť ich prvý detský biznis. Súčasťou programu je príručka pre rodičov a deti "Ako naučiť deti zarábať na tom, čo ich baví". Viac informácií o mne a môj príbeh si prečítajte tu >>.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité iba pre účely spracovania tohoto komentára. Zásady spracovania osobných údajov

  • 57 skvelých nápadov na detské podnikanie

    E-book ZDARMA

  • Vidíme sa na Facebooku!